Vinsaul
Vinsaul is een dunbevolkt land ten westen van Kovenant. Het is officieel onderdeel van het Kovenant,
betaalt zijn belastingen, maar voor de rest wil het Kovenant er niks mee te maken hebben.
Vrij weinig mensen weten zelfs van het bestaan van het land af,
omdat tussen Vinsaul en het Kovenant nog een ondoordringbare bergketen ligt genaamd “De eeuwige bergen”.
Er gaan veel verhalen rond dat mythologische wezens in de bergtoppen wonen. Heksen diep in de oneindige bossen,
heksen die volgens sommigen in het Kovenant hebben gezorgd voor de mutaties van de mensen.
De economie
Vinsaul handelt weinig met andere landen in het continent. De meeste handel speelt zich af tussen de nomadische stammen zelf en de paar steden in het land.Doordat de bergen zo ondoordringbaar zijn is er weinig handel met het Kovenant zelf. Vinsaul handelt wel met het land in het westen genaamd Solaris, dat gebeurd meestal door stammen die daar heen reizen.
Politiek
Alle gilden hebben een afgezant in de hoofdgilde, de afgezanten heten “De naamlozen”. De naamlozen zorgen ervoor dat er balans is tussen de gilden en dat de grenzen van Vinsaul worden beschermd. Zij stellen ook de regels op waar alle inwoners van Vinsaul zich aan moeten houden.Belangrijke Nomadische clannen:
Clan Trean: Voornamelijk Shifter Beasthide.Clan Dalerian: Voornamelijk Shifter Longtooth.
Clan Aurig: Voornamelijk Shifter Wildhunt.
Er is een afgezant van Vinsaul in de hoofdstad van Kovenant.
Cultureel
De clan’s en gilden geloven allemaal in goden Saulis en Daugavan of één van de kleinere goden. De nomadische stammen geloven vooral in Saulis en proberen net zoals haar een reis af te leggen om de kosmische zee te bereiken.De waarden en normen waarbij de inwoners van Vinsaul leven zijn voornamelijk loyaliteit, trouw en vriendschap. Deze waarden en normen zijn voornamelijk van belang bij de nomadische stammen.
Geografisch
Vinsaul is een land dat bijna alleen bestaat uit bergen en waar het lastig is om eten te verbouwen. Om deze reden zijn er maar weinig wat grotere steden en zijn er heel veel nomadische stammen, die de wezens volgen die ze jagen.De enkele grote steden die er zijn zijn vaak gelegen op plekken waar of een waardevolle grondstof is gelegen of bij een dal/ rivier waar het mogelijk is om voedsel te verbouwen of vis te vangen.
- Simlav
- Ligante
- Rujena
Militair
Vinsaul heeft geen groot staand leger, maar bestaat uit vele kleinere en grotere gildes. Vaak staan de nomadische stammen leden van hun stam af om een gilde te betreden of een nomadische stam is de gilde zelf. In de bijna zeldzame tijden van oorlog sturen de gilden hun beste vechters en slimste koppen om hun land te verdedigen. De bergzame bieden maken het perfect voor het vechten met kleine groepen eenheden.Geloof
Goden
Saulis
De godin van de Zon. Zij zorgt voor de vruchtbaarheid van de aarde en beschermt degene die het minder gelukkig hebben getroffen, zoals weeskinderen en herders. Saulis verzameld ook alle zielen van dode wezens en brengt deze dan over de zee en de Wereldboom naar de kosmische zee. Haar volgers reizen door de bergen, naar de verre zeeën op zoek naar een ingang naar de kosmische zee. Haar dagelijkse bewegingen worden vergeleken met de levenscyclus van alle andere levende wezens, doordat ze iedere dag opnieuw wordt geboren.Daugavan
De god van de lucht. Hij is de supreme god in jullie cultuur. Hij is de heerser van wat jullie noemen de kosmische zee. Het gene waar alles vandaan komt en waar alles uiteindelijk weer heen zal gaan.De manier om de kosmische zee te bereiken is door het vinden van de Wereldboom. Deze verbindt de wereld van de levende met de eindeloze kosmische zee van Daugavan.
De tempels die in je thuisland staan zijn vaak een weerspiegeling van een grote boom die probeert de kosmische zee te bereiken.
Het Rode Woud
Het Rode woud is een oud bos dat altijd onder de bescherming van hun druides stond. Door de jaren heen richtte de druides steeds meer op zichzelf, steeds minder zorgde voor hun bos. Er gingen verhalen rond dat ze de dieren voor wie ze zorgden gebruikten voor duistere experimenten. Saulis en Geran stuurde priesters, maar die zijn toen nooit meer gezien. Vanaf dat moment hadden de goden geen zicht en invloed meer op wat zich daar afspeelde.Druides hebben zich van Saulis afgekeerd, omdat ze zich niet willen houden aan de normale manier van leven en dood. Daarentegen gebruiken ze de kracht van levende dingen om hun eigen magie kracht te geven. Ze hebben toekomst gevonden in duistere technologie.
Personages
- De wolf Sigfast: Waker van het gebied- Amarok: De leider van de weerwolven die op wezens jagen die corrupt zijn en de god Saulis bespotten.
Geschiedenis
Toen Soran was gebeten door een weerwolf zijn de Eenlingen naar het Rode Woud gegaan om de vloek te verbreken of te accepteren. Daar zijn ze samen met een wolf genaamd Sigfast naar het woud afgereisd. Eenmaal aangekomen zagen ze dat de druĂŻden zich hadden afgesloten van de god Saulis en duistere rituelen uitvoeren om zielen gevangen te nemen en te gebruiken voor eigen gewin.De Eenlingen zijn tijdens hun avontuur in het woud ook nog een zwarte drakenridder tegen gekomen die kunstmatig in het leven werd gehouden door sap uit het woud. Lux besloot om de ridder uit zijn lijden te verlossen en daardoor ook tegelijkertijd de draak te doden, want deze waren aan elkaars lot gebonden.
Dieper in het woud hebben de Eenlingen tegen de druĂŻden gevochten en uiteindelijk een mechanische boom vernietigd die het woud afsloot van de god Saulis. Daarna hebben ze op hun tandvlees not de stervende draak van drakenridder verslagen toen deze achter hen aan kwam.